2015. augusztus 26., szerda

Kritika #9 - Die Verfluchten

Blog: (x)
Író: Dorothy Chanté



A történet:
Cím: Igen egyedi a német cím, szerintem nagyon különlegessé teszi a blogot. A jelentése pedig helytálló.
2/2.

Prológus: Szerintem egy kissé rövid lett, azonban ezt ellensúlyozza a tartalmassága. Van egy kisebb részlet az első fejezetből, egy fontos részlet, ami nagyon felkelti az érdeklődést. Elérte a várt hatást, az olvasó izgatottan olvassa el az első fejezetet.
5/4,5.

Történetvezetés: A megfelelő ütemben halad előre a történet, nem túl gyorsan, nem túl lassan. A fejezetek hossza egy kicsit rövid, egy fejezetben lehetne egy kicsit több esemény. Azonban, még így is pörgősen mennek az események. A fogalmazásodba egyszerűen beleszerettem. De tényleg, annyira könnyed és élvezhető, hogy egy panaszom nem lehet rá.
10/10.

Karakterek: Szerintem nagyon élethűek. Nem csak jók és rosszak, hanem mindenkinek van jó és rossz tulajdonsága, kivéve Alfons. Benne nem látok semmi jót, szerintem érdemes lenne egy olyan jelenetet kreálni, amiben megmutatkozik valami pozitív tulajdonsága. Nem feltétlenül arra gondolok, hogy segítsen Stefannak vagy álljon át a jókhoz, hanem mutatkozzon meg egy jó jellemvonása.
Sokakkal ellentétben én annyira nem utálom Alfons-t, bár tényeg nagyon haragszom rá, de valahogy a gonosz szereplőket sosem gyűlölöm, hanem mindig a tetteik miértjét próbálom keresni. Alfons-nál pedig nem találok semmi okot, amiért ennyire Stefan ellen van. Javaslom, hogy a későbbiekben próbálj jobban kitérni a karakterére, miért ilyen, miért utálja annyira az öccsét. Valami oka biztosan van!
A többi karakterhez nincs hozzáfűzni valóm, ők jók úgy, ahogy vannak.
5/4.

Helyesírás: Annyira kellemes volt olvasni a történetet, ugyanis nem volt szavanként húsz helyesírási hiba. Talán egy-két helyen volt elírás, de nem szembetűnő, a vesszőid pedig rendben vannak.
10/10.

Fülszöveg: Rejtélyes, árnyaltan fogalmazott, ami nagyon tetszik. Egyből felkeltette az érdeklődésem, még úgy is, hogy ez nem teljesen az én műfajom. A végén lévő kérdés, pedig tökéletesen kiegészítette.
5/5.

A kinézet:
Fejléc: Szép és igényes munka, azonban szerintem az a háromszög egyáltalán nem illik oda és az sem tetszik, hogy az iránytűnél átüt. Szerintem ez a háromszög elvágja a fejlécet és olyan beütése van, mintha összeollózták volna.  Szerintem a címben a „Die” feliratot ugyanolyan betűtípussal kellett volna írnod, mint a „Verfluchten”-t. A hibáktól függetlenül látszik, hogy sokat dolgoztál vele.
5/3.

Könyvborító: Egyszerű, de engem pont ez a könnyed egyszerűség fogott meg. Nagyon szépen meg van csinálva, látszik, hogy sokat dolgoztak vele. Nekem egyedül az a piros szín nem tetszik, szerintem valahogy elüt az egésztől. Szerintem fekete-fehérre kellett volna.
5/4.

Modulok: Rendben vannak, azok vannak felül, ami érdekelheti az olvasót. Tetszenek a fantázianevek, érdekessé teszik a blogot.
2/2.

Háttér, betűk
: Első látásra nagyon szépnek tűnk, de olvasás közben rájöttem, hogy elég zavaró, hogy a háttér sötét, a betűk pedig világosak. Én a fekete háttér, fehér betűk effektushoz hasonlítanám, bár azért ennyire nem súlyos a helyzet. Meglehet, hogy én vagyok az egyetlen, akit ez zavar, de engem nagyon. Szerintem cseréld meg, hogy a bejegyzés háttere legyen világos, a betűk sötétek.
2/0,5.

Trailer: A zenéje nagyon jó! A képek illeszkednek hozzá, a szöveg rejtélyes és érdekes. Azt kell, hogy mondjam: Ilyen egy jó trailer!

10/10.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése